În cifre, festivalul de la Avignon, secţiunea neoficialǎ (Off) înseamnǎ 1143 de spectacole şi peste 25000 de reprezentaţii teatrale programate în 116 teatre şi spaţii de joc. 969 de companii sunt prezente ceea ce înseamnǎ în jur de 6000 de artişti. 20 de ţǎri sunt reprezentate la acest Festival, printre ele şi România.
În jur de 4000 de directori de teatre, de case de culturǎ şi de alte instituţii care programeazǎ spectacole vin sǎ-şi facǎ în luna iulie "cumpǎrǎturile" la Festivalul de la Avignon, deci sǎ vadǎ spectacole şi sǎ le achiziţioneze pentru stagiunea viitoare. Cam 25 la sutǎ din spectacolele care pot fi vǎzute în Franţa sunt "cumpǎrate" la Avignon, ceea ce spune mult despre importanţa acestui "tîrg" de teatru. Se semneazǎ la Avignon contracte în valoare de 30 de milioane de euro, afirmǎ Greg Germain, preşedintele Asocieţiei "Avignon Festival et compagnies" care coordoneazǎ aceastǎ mare manifestare a Off-ului. Bilete gratuite pentru persoanele defavorizate
În urmǎ cu cîteva decenii, un actor, Coluche, a creat în Franţa aşa numitele "restos du coeur" (restaurantele inimii) care împart, în special iarna, hranǎ gratuitǎ persoanelor fǎrǎ adǎpost şi familiilor fǎrǎ venituri. În acelaşi spirit a apǎrut în Franţa o asociaţie care se numeşte "Cultures du coeur" (culturi ale inimii) şi care distribuie anul acesta, la Avignon, 10 000 de bilete de teatru gratuite pentru familii şi persoane defavorizate. Persoane care trǎiesc singure sau aflate în mare dificultate financiarǎ pot deci sǎ "guste" şi ele din emoţia şi farmecul spectacolelor prezentate la Avignon. Cultura are sens numai dacǎ este generoasǎ, spun aceşti militanţi pentru un cît mai mare acces al publicului la culturǎ. Sursă de inspiraţie
Festivalul de la Avignon, ajuns la a 65-a ediţie, a inspirat multe ţǎri şi multe oraşe care încearcǎ sǎ imagineze manifestǎri similare. Anul acesta pu