Medicii şi investitorii din domeniul stomatologic au pus la punct o strategie menită le le asigure o sursă constantă de venituri în ciuda crizei economice. Tendinţa a început cu cabinetele private ale unor stomatologi din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie "Iuliu Haţieganu", care au început să trateze pacienţii din străinătate care aveau nevoie de implanturi. La început, predominau pacienţii care aveau afaceri în România, apoi au început să apeleze la serviciile stomatologilor clujeni şi cunoştinţele lor din Italia, Germania, Spania ori Olanda.
Parteneriat între stomatologi şi agenţii de turism
Oportunitatea a fost valorificată şi de investitorii privaţi. Un exemplu este clinica stomatologică Dental Clinic. Practic, este una dintre cele mai moderne unităţi stomatologice din Transilvania. Unul dintre acţionarii principali ai clinicii clujene, Cristian Baboş, spune că valoarea investiţiei este de peste 400.000 de euro, până în prezent. Clinica stomatologică are în prezent 10 angajaţi, iar până în primăvara anului viitor urmează să ajungă la 30 de angajaţi. "Clinica noastră reprezintă o nouă abordare. Modelul nostru de business este bazat pe nevoile pacientului, nu pe nevoile medicului, aşa cum se întâmplă în alte cabinete medicale", a spus Cristian Baboş. Clinica clujeană este în curs de certificare ISO. "Vorbim, în primul rând, de certificarea managementului serviciilor medicale şi de cea a managementului calităţii", a spus Cristian Baboş."
Avem un parteneriat care se va concretiza, în luna iulie, cu atragerea unui grup de câteva zeci de pacienţi-clienţi din Italia de Nord. Este vorba de aşa-numitul turism stomatologic. Adică, pentru că avem o calitate cel puţin la fel de bună ca şi cea oferită de clinicile stomatologice din Italia, dar preţuri de câteva ori mai mici, vom atrage pacienţi din această zonă", a spus Cristian Baboş. El