Lucrările de modernizare a aeroportului riscă să nu înceapă nici în acest an, ca urmare a unei decizii judecătoreşti. Oficialii susţin că sunt în căutare de soluţii şi negociază cu o companie chineză pentru a debloca situaţia.
De câteva săptămâni, premierul Vlad Filat nu-şi poate ascunde nemulţumirea şi iritarea pentru că unul dintre cele mai importante proiecte de modernizare a infrastructurii ţării bate pasul pe loc. E vorba de Proiectul II de Modernizare a Aeroportului Internaţional Chişinău în valoare totală de 47 de milioane de euro.
„La 27 iulie ţara noastră va începe negocierile asupra Acordului privind Spaţiul Aerian Comun UE-Moldova, dar ce folos? Din cauza unei decizii judecătoreşti reparaţia pistei Aeroportului nici nu a demarat", a declarat Vlad Filat, în cadrul unei emisiuni la postul public de televiziune. Revolta şefului Guvernului pare justificată, ţinând cont de faptul că aceste lucrări, planificate să înceapă încă un an în urmă, sunt amânate din diverse motive şi riscă să nu înceapă nici în anul 2011.
Proiectul s-a blocat în instanţă, după ce Judecătoria Economică de Circumscripţie Chişinău a anulat rezultatele evaluării companiilor ce au fost selectate să participe la ultima etapă a concursului pentru a realiza lucrările de reabilitare a pistei. Mai mult, judecata a stopat, la cererea companiei chineze „Cacgc & Catic Beijing JV", şi procesul de semnare a contractului între întreprinderea de stat „Aeroportul Internaţional Chişinău" şi firma austriacă Strabag AG, care a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei.
AUTORITĂŢILE CAUTĂ SOLUŢII
Vicepremierul Valeriu Lazăr, ministru al Economiei, susţine că nu este primul caz când o companie contestă rezultatele unui concurs de acest fel. Lazăr a declarat că în prezent „responsabili de la Aeroport şi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), împreună cu avo