Românii se uită după maşini cu xenon sau cotiere şi nu se interesează de sistemele care la o adică pot salva vieţile elor din autoturism
Piaţa auto din România se dovedeşte încă o dată atipică. Astfel, după ce pe o perioadă de criză mai multe branduri de super-sportive au raportat "depăşirea planului", importatorii au concluzionat că românii nu prea sunt interesaţi de suguranţă ci sunt atraşi de xenoane, sisteme audio sau asistare la parcare.
Cei mai mulţi dintre românii care cumpără o maşină aleg o versiune echipată cu opţionale care îmbunătăţesc confortul sau aspectul vehiculului, în timp ce clienţii din vestul Europei preferă dotări care ţin de siguranţă şi utilitate, potrivit importatorilor de maşini din România.
Noi cotiere, ei mai multe airbag-uri...
Astfel, dacă românii optează pentru echipamente precum climatizare, asistenţă la parcare, faruri cu xenon, scaune încălzite, cotiere şi sisteme audio sofisticate, vest-europenii se orientează mai mult către suplimentarea elementelor de securitate rutieră, precum creşterea numărului de airbag-uri şi sistemele de asistare a şoferului.
De asemenea, comparativ cu România, în ţările vestice se pune mai mult accent pe versiuni de automobile cu emisii de dioxid de carbon reduse şi utilitate sporită, arată Mediafax. Principalele dotări opţionale comandate de clienţii români sunt farurile cu xenon, vopsea metalizată, jante aliaj, volan multifuncţional, scaune încalzite, tapiserie din piele, asistenţă la parcare, instalaţie de sunet cu cititor de MP3, etc. În ţările vestice sunt preferate maşinile cu emisii de noxe reduse, siguranţă şi utilitate sporite", au declarat reprezentanţii importatorului mărcii Audi.
... ei navigaţie, noi sisteme audio...
De asemenea, distribuitorul Volkswagen spune că în vestul Europei sunt preferate maşini fără climatizare sau