După cinci ani de reabilitări şi investiţii de peste 900 de milioane de euro, CFR se pregăteşte să anunţe prima victorie: începând de astăzi, durata unei călătorii cu trenul de la Bucureşti la Constanţa se va reduce cu o oră şi 30 de minute faţă de vara trecută, până la două ore şi 30 de minute.
Problema vizavi de această cale ferată este că şi în urmă cu 20 de ani drumul până la mare cu trenul avea aceeaşi durată, de două ore şi jumătate, astfel că reparaţiile pe care Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii le-a realizat nu aduc niciun progres faţă de începutul anilor '90.
De asemenea, un alt neajuns al reabilitării căii ferate este faptul că numai patru trenuri rapid, din totalul de 20 de trenuri care circulă între Bucureşti şi Constanţa, vor parcurge distanţa de 224 de kilometri între cele două localităţi în două ore şi jumătate. Pe site-ul infofer.ro deja au apărut modificări privind durata călătoriilor începând cu 15 iulie, dar vor exista în continuare trenuri accelerat care vor parcurge aceeaşi distanţă în peste trei ore, unul dintre acestea, pe relaţia Bucureşti - Constanţa, urmând să parcurgă cei 224 de kilometri ai căii ferate în 3 ore şi 13 minute.
Lucrările la calea ferată spre litoral, care face parte din Coridorul IV de transport paneuropean, se vor încheia în 2012, urmând ca de anul viitor durata drumului de la Bucureşti la Constanţa să fie de două ore şi 15 minute, iar trenurile să circule cu 160 de kilometri la oră pe mai bine de 70% din tronsonul de 224 de kilometri, anunţă CFR.
Modernizarea acestei căi ferate se ridică la puţin peste 913 milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor prezentate de Ministerul Transporturilor.
Lucrările la reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti - Constanţa au început în 2006 sub conducerea lui Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor, construcţiilor ş