Casa de modă Chanel şi-a făcut un nume prin dărâmarea barierelor. Însă la aproape un secol de când Coco le scotea pe femei din corset, Chanel a devenit sinonim cu eleganţa. Coco Chanel a reuşit să construiască un imperiu într-o vreme când femeile nici măcar nu aveau voie să muncească.
Un imperiu ce valorează astăzi mai multe miliarde de dolari. Aşa poate fi definită, scurt şi sec, moştenirea lăsată de inegalabila Coco Chanel. Casa Chanel a trecut prin două războaie mondiale, prin crize şi recesiuni, globalizare şi competiţia cu replicile de duzină din fabricile asiatice. Toate acestea pe unul dintre cele mai dure şi imprevizibile fronturi din lume: moda feminină. Brandul rămâne însă unul dintre cele mai puternice, cunoscute, respectate şi de încredere din întreaga lume. Produsele sale, fie că vorbim de haine, parfumuri sau accesorii, sunt printre cele mai râvnite pe piaţa mondială a luxului. Nici măcar replicile „ieftine" ce poartă logo-ul format din cei doi „C" nu sunt deloc ieftine.
Feminitate prin feminism
Creaţiile Chanel, care la primele apariţii au şocat prin dărâmarea barierelor, sunt acum un etalon în materie de eleganţă. Iar Coco, mintea şi inima Chanel, adora să reinventeze moda, femeia şi statutul acesteia în societate. Dacă vorbim de preconcepţii legate de gen, Coco le-a desfiinţat prin masculinizarea modei feminine şi, astfel, înlăturarea îngrădirilor impuse de hainele pe care le purtau, în acea vreme, femeile. Lookul propus de ea (iniţial doar datorită caracterului util şi a lejerităţii) a devenit între timp clasic - costumul din două sau trei piese, cu sacoul fără guler, pătrăţos, cu linii simple şi curate, delimitate de tivul de o altă culoare, cu nasturi mari, aurii, fusta până la genunchi, şiragurile de perle false de diferite dimensiuni şi pălăria bărbătească. Creaţiile sale au adus libertate femeilor şi, în acest fel, au