Acest festival care oferă momente de dans, concerte diverse - de la recitaluri solo, la desfăşurări simfonice ample - şi proiecţii ale unor concerte sau spectacole de operă celebre, a trecut de pragul simplei tradiţii, devenind un adevărat fenomen cultural.
Cu siguranţă loc ofertant de observaţie şi pentru antropologii pasionaţi de fascinantul subiect oferit de populaţia Bucureştiului de azi, parcarea din faţa restaurantului fost Cina, actualmente Trattoria a devenit - datorită acestui festival, precum şi a Festivalului Internaţional George Enescu - Piaţa Festivalului. Este un loc în care, de fiecare dată tot mai mult, se adună de la o seară la alta un public cu totul special. Pe de o parte sunt cei atraşi mai mult de intrarea liberă, pe de altă parte tineri aflaţi la condiţia de cetăţean european (cel puţin după semnalmente), care, însă, beneficiind de sistemul de învăţământ autohton, nu au avut parte de o educaţie muzicală elementară.
Şi în acest an, printre momente de ambalări de motoare urmate invariabil de alarmele auto, publicul a aplaudat cu căldură după fiecare cadenţă, fie ea finală sau nu, găsind puterea de a se concentra asupra mesajului muzicii şi al interpreţilor - atunci când a fost cazul - primind cu inocenţă şi cu bucurie şansa de a urmări un spectacol live.
Cu o medie de 1.500 de spectatori pe seară, Bucharest Music Film Festival a fost un succes, o frumoasă şi potrivită aniversare a 15 ani de evenimente culturale organizate de ARCUB - Centrul de Proiecte Culturale al Primăriei Municipiului Bucureşti.
Aş menţiona câteva dintre reperele muzicale live ale programului, printre acestea generatoare de speranţă fiind recitalurile susţinute de Fundaţia Principesa Margareta a României sub genericul "Bursieri Tinere Talente", dintre muzicienii prezenţi pe scenă în acest context, remarcabil fiind violoncelistul Andrei Ioniţă. Rec