După şase ani în care prima cale ferată din România, porţiunea Bucureşti-Giurgiu, nu a fost funcţională, autorităţile au găsit bani pentru construirea unui nou pod la Grădiştea. Sursa: AGERPRES
Comisia Europeană şi Nicolae Ceauşescu. Acestea sunt ingredientele care vor face posibilă, peste doi ani de zile, reluarea circulaţiei feroviare pe cea mai veche linie de cale ferată din România, Bucureşti – Giurgiu.
Autorităţile de la Bruxelles vor finanţa continuarea construcţiei unui pod peste râul Argeş începută în timpul dictaturii lui Nicolae Ceauşescu. Noul pod va prelua fluxul feroviar de pe vechiul pod, prăbuşit la inundaţiile din vara anului 2005.
Între timp însă, navetiştii au renunţat să mai meargă cu trenul, aducându-le un câştig nesperat patronilor de microbuze. Iar CFR Marfă şi companiile private de profil au fost nevoite să crească tarifele de transport, pentru a compensa cost urile suplimentare cauzate de ocolul de 58 km, pe la Videle.
Şase ani de pierderi
"Am reuşit să includem podul de la Grădiştea pe lista proiectelor finanţate prin Programul Operaţional Sectorial Transport. Din primele estimări, investiţia se va ridica la 44 milioane de euro, sumă care include şi mutarea staţiei Grădiştea şi construcţia unei noi linii de cale ferată. La finele acestui an, vom şti deja constructorul, ales în urma unei licitaţii", ne-a declarat Marius Corduneanu, director general adjunct al CFR SA.
El a precizat că lucrările de construcţie vor dura maximum un an şi jumătate. Chiar dacă podul fusese început în perioada comunistă, o mare parte din el va fi înlocuită cu materiale noi, pentru că cele vechi nu mai pot garanta siguranţa construcţiei. Altele sau furat între timp.
Podul vechi de la Grădiştea s-a prăbuşit, luat de ape, la data de 13 august 2005. De atunci, circulaţia feroviară spre Giurg