Sunetul unui V8 este o încântare pentru pasionații de mașini. Dacă adaugi la asta mirosul de cauciuc încins, eleganța reținută, specific britanică, și forța nestăvilită, rezultatul e clar: XKR.
Industria auto britanică nu mai este ce-a fost. O pot spune toți cei care au urmărit îndeaproape știrile despre preluarea companiilor producătoare de mașini din Insulă de către chinezi sau indieni. Cu toate acestea, mașinile englezești reușesc să își păstreze atât identitatea, cât și renumele. Mai ales dacă vorbim de supercar-uri.
Invitația de a te urca la bordul unui Jaguar nu poate fi refuzată. Istoria și eleganța sunt doar două dintre motivele care fac o astfel de invitație greu de refuzat. Dacă în discuţie intră însă și un motor de 5.000 cmc care dezvoltă 510 CP și o accelerație care propulsează mașina de la zero la 100 km/h în numai 4,8 secunde, dorința de a o conduce este imposibil de stăpânit.
Din exterior este destul de greu să deosebești varianta „sălbatică“ a familiei XK de restul haitei, însă o privire mai atentă dezvăluie inscripțiile „Supercharged“ pe capota motorului, patru țevi de evacuare a gazelor arse și, mai ales, un „R“ în partea din spate a caroseriei. Odată ce ai descoperit aceste mici detalii, poți fi convins că ai de-a face cu un obuz care, culmea, se poate comporta extrem de civilizat atunci când piciorul de pe pedala de accelerație nu se lasă prea greu, iar cutia automată de viteze al cărei selector pare rupt din filmele SF, nu se află în „zona S“.
Vedetă pe șosea
Orice posesor de Jaguar știe că, atunci când te afli la bordul unei astfel de mașini, nu te poți pierde în mulțime. Mârâitul surd al motorului la turații joase atrage atenția chiar și atunci când nu te deplasezi cu mai mult de 50 km/h, iar în momentul în care apeși mai nervos accelerația, tonalitatea urcă simțitor, pe măsură ce turometrul zburdă către zona roșie, un