Şoferii RATB au ieşit, vineri noapte, pe toate cele 23 de trasee de autobuze, iar la sediul regiei au continuat discuţiile cu delegaţia şoferilor care au declanşat protestul spontan, nemulţumiţi că au fost retrase cursele speciale care îi aduceau la serviciu şi îi duceau acasă la terminarea programului.
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) au anunţat că, în prima zi de la introducerea transportului public de noapte, autobuzele au ieşit pe toate cele 23 de trasee care fac legătura între centrul Capitalei, respectiv Piaţa Unirii, şi marginile oraşului.
Astfel, începând de vineri noapte, autobuzele RATB circulă între orele 23.00-1.00 şi 5.00-6.00 la un interval de 30 de minute şi între orele 1.00-5.00 la 60 de minute. Cele 23 de trasee vor avea terminalul central la Piaţa Unirii, iar preţul unei călătorii cu autobuzele de pe aceste linii este de 1,3 lei.
Introducerea traseelor de noapte i-a nemulţumit pe unii şoferi ai RATB, pentru că, spun ei, odată cu aceasta au fost retrase cursele speciale care îi aduceau la serviciu şi îi duceau acasă la terminarea programului. Aproape 300 de şoferi şi vatmani au venit, de vineri după-amiază, să protesteze la sediul regiei.
Conducerea RATB discută de mai multe ore cu o delegaţie a şoferilor care au declanşat protestul spontan şi au venit la sediul Regiei pentru a cere menţinerea curselor speciale pentru transportul angajaţilor.
Reprezentanţii Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti susţin că şoferii RATB nu au fost informaţi în prealabil cu privire la decizia conducerii regiei de a înfiinţa cele 23 de trasee de noapte cu autobuzul.
Purtătorul de cuvânt al RATB, Brânduşa Raeceanu, a declarat pentru MEDIAFAX că transportul angajaţilor nu este prevăzut în contractul colectiv de muncă.
Brânduşa Raeceanu a spus că în urma protestului spontan al unor angajaţi ai