Profesorul Takashi Miyashita
Florenţa, după ghidul "Touring Club", posedă 10% din operele artei naţionale italiene şi centrul său istoric face parte din Patrimoniul UNESCO. În fiecare an, oraşul este vizitat de aproximativ 7,5 milioane de turişti. În 2011, Ministerul Bunurilor Culturale a redus fondurile alocate culturii din Toscana de la 7 la 5 milioane, deşi ex-managerul Administraţiei "Mondadori", Mario Resca, repetă tot timpul că un euro investit în patrimoniul cultural va aduce 7 sau 10 euro. Printre mecena moderni care au investit în Florenţa se află bănci şi întreprinzători italieni şi donatori străini, ca "Getty Foundation" din Los Angeles, care a donat pentru restaurarea "Ultimei cine" a lui Vasari, capodoperă ce a fost afectată de aluviunile din 1966. Şi tot aceeaşi fundaţie a decis să finanţeze alte lucrări la frescele lui Giotto ce se află în Capelele Bardi şi Peruzzi (75.000 de euro).
Giotto, detaliu de frescă din Capela Bardi
Un studios om de afaceri din Tokyo, un profesor de istoria artelor şi fiul celui mai bun elev al lui Giotto. Pare o istorie inventată aceea a restaurării Cappellei Maggiore de la Santa Croce, reprezentând legenda Sfintei Cruci, pictată pe o suprafaţă de 850 de metri pătraţi, de pictorii din atelierul lui Agnolo Gaddi, fiul elevului lui Giotto, Taddeo Gaddi. Restaurarea a început în 2005 şi s-a sfârşit în 2010, costând 2,5 milioane de euro, şi a fost posibilă graţie unei donaţii de 1.130.000 de euro, oferită de mecena Tetsuya Kuroda, prin profesorul Takaharu Miyashita, de la Universitatea din Kanazawa. Ministerul Bunurilor Culturale din Italia a donat pentru această restaurare 285.000 de euro, iar Fundaţia "Friends of Florence", încă 165.000 de euro pentru a restaura crucifixul din aceeaşi biserică franciscană. Condusă de contesa Simonetta Brandolini, de cetăţenie americană, căsătorită cu un nobil italian, funda