În prima seară de circulaţie a noilor linii, romanialibera.ro a vrut să vadă cum funcţionează acestea şi daca sunt într-adevăr o alternativă pentru bucureşteni - VEZI AICI HARTA CU LINIILE DE NOAPTE ALE RATB.
Înarmat cu portofelul electronic, multă răbdare şi sceptic în privinţa bunei funcţionări a serviciului - toată ziua s-a vorbit despre boicotul şoferilor - m-am dus la cea mai apropiată staţie. La ora 23.00 eram pe bulevardul Camil Ressu în staţia Ilioara.
Pe Camil Ressu circulă două linii: N103 şi N111. Nu am aşteptat mult până şi-au făcut apariţia şi primii călători. Un cuplu de tineri spera să mai prindă ultimul 102, care tocmai trecuse. Nu ştiau că s-au infiinţat liniile de noapte. Le-am explicat că pentru a ajunge la hipermarketul Real Vitan trebuie să se urce în N111 şi care sunt intervalele orare la care circulă autobuzele pe această linie.
N-am apucat să încheiem discuţia căci, spre surprinderea noastră, după numai 10 minute de aşteptare, a oprit în staţie un N111. Ne-am urcat, cei doi fiind în continuare uimiţi de faptul că există aşa ceva în Bucureşti şi că nu trebuie să meargă pe jos până acasă. La coborâre au exclamat multumiti: "dacă o să le menţină o să fie un lucru bun."
Nu mă aşteptam să fie mulţi călători în staţii. M-am înşelat. Unii ştiau de noile linii, alţii întrebau în stânga şi-n dreapta care e traseul şi unde e capătul, cu toate că în autobuz există o hartă cu toate traseele.
La 23.30 eram la terminalul central din Piaţa Unirii. Forfotă mare, autobuzele soseau unul după altul, şoferii schimbau impresii, iar controlorii se pregăteau să intre în tură.
"Am întâlnit şi controlori politicoşi"
N103 a ajuns în staţie cu un sfert de oră înaintea miezului nopţii. Doi controlori s-au urcat împreună cu mine şi alţi patru călători. În ciuda reputaţiei lor, amabili şi politicoşi, cei doi ne-au explicat cum să val