Compania arădeană Astra Vagoane Călători a prezentat primul tramvai românesc, numit Imperio, produs în parteneriat cu Siemens, şi care va costa aproximativ 1,7 milioane de euro, mai ieftin cu 30 la sută faţă de produsele similare de pe piaţa mondială.
Potrivit reprezentanţilor companiei aradene, Imperio este cel mai nou model de tramvai produs pe piaţa mondială şi cel mai economic tramvai din lume. Modelul are podeaua joasă şi are între 168 şi 240 de locuri, în funcţie de numărul de module din care este compus, respectiv trei sau patru.
Acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, Valer Blidar, a declarat că tramvaiul va ajunge în circulaţie imediat ce autorităţi locale din România vor organiza licitaţii pentru achiziţie. "Costul va fi cu circa 30 la sută mai mic faţă de ceilalţi fabricanţi din aceeaşi categorie. Dacă un tramvai al unor producători pretenţioşi costă 2,5 milioane euro, al nostru va costa undeva la 1,7 milioane. Autorităţile locale sunt interesate şi cred că vom avea succes pentru că nimeni în lume nu va produce un tramvai mai ieftin şi mai bun", a declarat Blidar.
Reprezentanţii companiei aradene afirmă că primele tramvaie ar putea fi livrate în Arad la sfâşsitul anului sau la începutul lui 2012, în funcţie de momentul în care municipalitatea arădeană va obţine finanţare pentru achiziţia a zece bucăţi.
Compania arădeană Astra Vagoane Călători a prezentat primul tramvai românesc, numit Imperio, produs în parteneriat cu Siemens, şi care va costa aproximativ 1,7 milioane de euro, mai ieftin cu 30 la sută faţă de produsele similare de pe piaţa mondială.
Potrivit reprezentanţilor companiei aradene, Imperio este cel mai nou model de tramvai produs pe piaţa mondială şi cel mai economic tramvai din lume. Modelul are podeaua joasă şi are între 168 şi 240 de locuri, în funcţie de numărul de module din care este compus, resp