Noul proiect „pe 20 de ani“ al campionului olimpic Ivan Patzaichin este o platformă care să combine antreprenoriatul social, ecoturismul, sportul şi susţinerea comunităţilor locale.
Antreprenoriatului social înseamnă să faci un business fără să ţineşti neapărat profitul, ci să urmăreşti un impact durabil şi pozitiv asupra societăţii. Este exact ceea ce face Ivan Patzaichin prin proiectul Rowmania, al cărui nume spune aproape întreaga poveste. De fapt, platforma Rowmania ţinteşte obiective chiar mai generoase decât antreprenoriatul social, angrenate într-un proiect unic.
Promovarea turismului ecologic, în special a turismului în Delta Dunării, popularizarea sportului cu vâsle, dezvoltarea comunităţilor locale şi reînvierea meşteşugurilor tradiţionale. Obiectivele nu sunt noi. Pentru că vorbim despre un cvadruplu campion olimpic la canoe, tot proiectul este construit în jurul sportului, al bărcilor şi al apei.
„Prea multe proiecte şi investiţii ce sunt dedicate Deltei cheltuiesc banii în afara ei, şi oamenii locului beneficiază prea puţin de pe urma lor. Pentru mine, termenul de antreprenoriat social înseamnă să-i ajutăm pe oamenii Deltei în primul rând să trăiască mai bine folosind şi respectând ce le-a dat Dumnezeu. Delta este o bogăţie din punctul acesta de vedere, dar o bogăţie de care s-a abuzat. Jumătate din ce cheltuiesc turiştii acum în Deltă se duce pe benzina motoarelor de barcă“, spune, pentru Capital, Ivan Patzaichin.
Ce înseamnă efectiv Rowmania?
În primul rând, promovarea canotajului nu doar ca sport, ci ca mijloc de relaxare. Are şi barca necesară, „canotca“, o combinaţie originală între lotca tradiţională a oamenilor Deltei şi canoea de performanţă. Canotca este fabricată din lemn, folosind meşteşugul maragonzilor (fabricanţii de bărci de lemn din Deltă), o tradiţie aproape pierdută.
Asociaţia Ivan Patzaichin