În plină criză, piața bicicletelor se dezvoltă rapid, românii cu venituri medii și ridicate cheltuind între 500 de euro și 5.000 de euro pentru o bicicletă.
În sezon, pe străzile din România circulă câteva mii de bicicliști, persoane care au renunțat la mașină pentru mijloace de locomoție mai prietenoase cu sănătatea lor, dar şi cu mediul. Normal, bicicletele sunt şi mult mai ieftine decât automobilele. Însă doar la prima vedere, deoarece există și un segment premium ce ţinteşte acei clienţi care cumpără biciclete scumpe, ca o mărturie a statutului social.
„O parte dintre cei care le achiziționează nu sunt foarte pasionați de biciclete, însă sunt conștienți că trebuie să facă mișcare. Ei vor o garanție a calității și o recunoaștere a statutului lor social“, spune fondatorul asociației „Bate Șaua să priceapă iapa“, George Culda, cunoscut sub numele de GeoBateȘaua. „De asemenea, cei care participă la competiții, de două-trei ori pe an, urmăresc să aibă rezultate bune, cumpără biciclete scumpe pentru că sunt performante“, adaugă acesta.
Mai exact, în 2010, s-au vândut în România biciclete care costau și peste 8.000 de euro, dar și de 6.000 - 4.000 de euro, prețuri la care se puteau achiziționa lejer mașini second-hand precum Volkswagen Polo, Opel Astra (an de fabricație 2006) sau Citroën C1 (versiunea 2008). România pare mai degrabă sensibilă la modă şi la ce spun cei din jur decât la utilitatea unui produs.
Ce preferă românul
Potrivit celor din industrie, piața bicicletelor crește de la an la an, pentru că fenomenul se amplifică foarte repede, se deschid magazine în țară, iar celor deja existente le crește numărul de clienți. „Sunt importatori care au crescut și cu 50% în 2010, deși își făcuseră planul să vândă doar un anumit număr de biciclete“, dezvăluie Culda.
„Anul de criză este benefic, pentru c