Mediul economic este din ce in ce mai competitiv, astfel ca nu ar fi rau sa aloci putin timp si energie monitorizarii concurentilor. Daca ajungi sa ii cunosti destul de bine, vei putea sa le anticipezi urmatoarea miscare. Citeste mai jos cateva sfaturi cu privire la modalitatile prin care poti aduna informatii despre competitori, inventariate de Business Insider.
1. Cerceteaza zona. Exista mai multe resurse eficiente si ieftine de a va monitoriza rivalii, in mediul online si offline. De exemplu, poti sa urmaresti ce spun analistii si firmele de cercetare despre industria in care activezi, dar si ce opinii au asociatiile de profil. Aceste organizatii realizeaza uneori rapoarte si sondaje referitoare la tendintele domeniului in care activati, ceea ce va poate oferi informatii despre competitori, dar si despre oportunitatile pe care le puteti exploata.
2. Retelele de socializare. In contextul in care tot mai multe companii apeleaza la promovare prin retele sociale de tip Facebook, LinkedIn sau Twitter, este posibil sa descoperi lucruri interesante despre ceilalti, cat timp esti la randul tau activ. Prin monitorizarea tweet-urilor, a mesajelor postate pe Facebook sau a blogurilor de specialitate puteti fi la curent cu produsele sau serviciile oferite de competitori.
De asemenea, poti consulta site-urile de recenzii si cronici sau chiar forum-urile pentru a vedea ce imagine au competitorii in piata. Poti descoperi comentarii chiar si despre propria afacere.
3. Ia contact cu clientii. Atunci cand vine vorba despre sursele de informare cu privire la competitie nu trebuie sa sari peste cea mai evidenta dintre ele: clientii. Discutiile cu acestia sunt un instrument ieftin si util de a fi la curent cu miscarile competitiei.
De fiecare data cand castigi un client nou, incearca sa afli cu cine au colaborat inainte si