Atrase de potențialul uriaș al rețelelor sociale, companiile românești mizează tot mai mult pe simpatia celor 3,6 milioane de români care au cont pe Facebook.
Primele care au sesizat nevoia acestui tip de promovare au fost companiile de soft și subsidiarele unor multinaționale. Jumătate din managerii companiilor românești au afirmat că s-au folosit de rețelele sociale pentru a atrage noi clienți în 2011, conform unui studiu Regus.
„Companiile văd că se întâmplă ceva în zona asta și vor să vadă cum le poate fi folositor, însă se așteaptă la rezultate finale mai rapid decât este cazul“, crede Gabriel Dombri, consultant de strategie și marketing online.
Rețeaua-vedetă este Facebook, urmată apoi de timide intrări pe zona de blogging și de Twitter. „Majoritatea campaniilor de succes îmbină blogurile cu rețelele sociale, bazându-se și pe extensia acestora în rețelele sociale“, spune Ionuț Oprea, manager la agenția Standout, creatoarea site-ului de monitorizare a conturilor românești de pe Facebook, facebrands.ro.
România are 3,6 milioane de utilizatori de Facebook, dintre care aproape 14.000 sunt branduri înscrise pe facebrands.ro. Twitter are doar 50.000 de utilizatori locali, din care doar circa 50 sunt firme cu activitate constantă. Numărul conturilor de social media ale companiilor a explodat în a doua jumătate a anului 2010 și devine tot mai mare, însă majoritatea companiilor nu profită destul de acest potențial. „Avem puține campanii eficiente în social media, din cauza lipsei abordării strategice a lucrurilor și a grabei de a-i copia pe alții care sunt deja acolo“, spune Gabriel Dombri.
Cele mai populare companii
Bit Defender a fost unul dintre brandurile pioniere din România în ceea ce privește utilizarea și implicarea în social media, încă din 2007. Firma de soft ocupă locul 4 în sectorul IT&C, cu peste 33.000 de fani, și ar