Renaissance Capital a prezentat oferta Petrom mai multor investitori, iar unii dintre acestia au plasat deja comenzi ferme. Afla in ce orase este promovata cea mai mare companie a Romaniei si cum primesc investitorii oportunitatea de castig lansata de statul roman.
Renaissance Capital, liderul consortiului care intermediaza cea mai mare oferta din istoria Bursei de Valori Bucuresti (BVB), a avut discutii cu 30 de investitori in roadshow-ul de saptamana trecuta. Astfel, reprezentanti ai Renaissance au mers in prima saptamana de derulare a ofertei Petrom la Londra, Frankfurt si Viena pentru a se intalni cu potentiali cumparatori.
Urmatorul oras pe harta este Geneva, a declarat duminica Angelo Morganti (foto), seful diviziei piete de capital de la Londra a Renaissance.
El a adaugat ca pe harta roadshow-ului este inclus si Bucurestiul.
Focusarea roadshow-ului doar pe Europa are ca scop eficientizarea timpului si atragerea cat mai multor investitori, potrivit lui Morganti.
"Trebuie minimalizat timpul petrecut in avion. Daca pierzi o jumatate de zi in avion, sunt 3 investitori pierduti”, a explicat reprezentantul Renaissance Capital. Morganti a precizat ca pentru a atrage si investitori din afara Europei, cu precadere din Asia si Arabia Saudita, compania va apela la teleconferinte.
Interzis pentru investitorii americani
Investitorii americani nu sunt targetati in aceasta oferta. Unul dintre motive este faptul ca pentru promovarea ofertei in SUA rusii trebuiau sa primeasca anumite aprobari din partea autoritatilor din Statele Unite. Un alt impediment este o clauza din contractul de privatizare a Petrom, din 2004.
"Exista niste restrictii in contract privind investitorii din SUA. Nu avem voie sa trimitem nicio informatie investitorilor americani", a spus Morganti, fara a oferi insa mai m