Hoţii au furat 64 de focoase, iar cei 10 jandarmi care au însoţit transportul sunt anchetaţi atât de Poliţie, cât şi de Jandarmerie. Trenul care transporta armament a plecat de la Zărneşti vineri, la ora 16.21, iar furtul a fost descoperit sâmbătă la ora 15.30 la Giurgiu, înainte ca trenul să iasă din ţară.
Trenul se află în acest moment garat la Giurgiu Nord pentru efectuarea cercetărilor, fiind păzit încă de sâmbătă noapte de mai mulţi jandarmi înarmaţi. De asemenea, poliţiştii giurgiuveni au organizat mai multe filtre pe străzi pentru a-i prinde pe cei care au sustras lăzile cu focoase. Anchetatorii nu exclud varianta ca cele patru lăzi cu muniţie să fi fost furate de hoţii de fier vechi.
Traseul trenului cu arme
Trenul cu regim special era compus din 27 de vagoane şi avea o lungime de 554 de metri. Dintre cele 27 de vagoane, doar 8 au intrat şi au ieşit de pe poarta fabricii de armament din Tohan, dar nu se ştie dacă toate opt au fost încărcate cu componente militare. Cert este că ele au ieşit de pe poarta fabricii în două tranşe, câte patru odată, sub supravegherea jandarmilor. Apoi, au fost cuplate la garnitura de tren. Patru dintre vagoane au fost cuplate mai în faţă, iar patru mai în spate.
Trenul a plecat din Gara Zărneşti vineri, la ora 16.21 şi a oprit în Halta Bartolomeu - Braşov Triaj şi Predeal. Trenul a stat în gara din Bartolomeu 50 de minute. A ajuns în Triaj la ora 19.00 şi a plecat mai departe de-abia în jurul orei 2.00, după ce a fost inversată locomotiva. Şi asta pentru că trenul a plecat din Zărneşti cu o locomotivă Diesel, iar în Triaj a fost înlocuită cu una electrică pentru că urma să intre pe un traseu electrificat.
În gara din Predeal, trenul a stat o oră şi a plecat mai departe la 3.48 sâmbătă dimineaţă. „Nu au fost probleme pe traseu. Noi am verificat, duminică, zonele în care a oprit tr