Au trecut mai bine de 7 ani de cand americanii de la Bechtel veneau in Romania cu gandul de a construi cel mai mare proiect de infrastructura din Europa – vestita Autostrada Transilvania. In 2011, si-au luat “jucariile” si au plecat. Autoritatile din Cluj vor sa ia acum lucrarile pe cont propriu, sa construiasca mai ieftin si mai repede.
“Nu mai avem timp sa asteptam. Fara infrastructura, nu o sa vina niciun investitor la noi”, afirma Alin Tise, presedintele Consiliului Judetean Cluj. Dupa ce a aflat ca americanii de la Bechtel si-au disponibilizat angajatii si au suspendat lucrarile la autostrada, invocand neplata facturilor de catre stat, oficialul clujean spune ca nu mai are de gand sa astepte ca statul si compania Bechtel sa ajunga la o intelegere.
“Am luat legatura cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si vrem sa le propunem sa construim noi cei 10 kilometri de autostrada de pe raza judetului Cluj. Am luat legatura si cu autoritatile din Salaj si Bihor sa stabilim o forma de colaborare, in asa fel incat sa preluam noi in administrare constructia", a mai spus presedintele CJ Cluj.
Tise crede ca daca va reusi sa atraga in proiect toate judetele pe raza carora va trece autoastrada, aceasta se va construi mai repede si mai ieftin. „Noi avem standard de cost de 6 milioane de euro/kilometru. Bechtel a lucrat cu 16 milioane euro/km. Eu zic ca putem sa gasim finantarea si companiile care sa construiasca mai ieftin si mai bine”, a precizat Tise.
Americanii de la Bechtel au realizat, din 2003 si pana in prezent, numai 52,5 km si au incasat, in total, 1,2 miliarde de euro. Este cel mai mare pret in domeniul autostrazilor platit de Romania, dublu fata de costul contractelor semnate recent de Ministerul Transporturilor pentru Coridorul IV paneuropean.
Cu ce bani vor clujenii sa co