Doar una din 10 companii din România testează nivelul de zgomot de la locul de muncă, deşi asigurarea unui nivel confortabil de zgomot este o obligaţie legală. Nivelul maxim al zgomotului la locul de muncă acceptat de legislaţia din România este de 87 decibeli. Peste această valoare companiile sunt obligate să ia măsuri speciale.
"Pentru cele mai multe dintre companii, nivelul de zgomot la locul de muncă reprezintă un factor marginal al activităţii, eventual bifat superficial în momentul în care se fac evaluările interne de medicina muncii pentru angajaţi", spune Bogdan Lazarovici, director executiv al Enviro Consult, firmă care a efectuat acest studiu.
"Din studiile noastre, peste 90% dintre companiile care ar trebui să facă o evaluare de zgomot pentru angajaţi, nu fac o astfel de testare".
Testarea nivelului de zgomot la locul de muncă este o componentă a securităţii şi sănătăţii în muncă, prevăzută în Hotărârea de Guvern 493 din 12 aprilie 2007.
"Cele mai zgomotoase companii sunt din zona construcţiilor, industrie grea sau transporturi. Însă, din experienţa noastră, mulţi angajaţi ai unor companii din zona office se confruntă cu problema zgomotului. Pentru zona de birouri, în legislaţie este prevăzut un maxim de 60 decibeli, însă pentru un angajat care lucrează într-un astfel de mediu, o sursă constantă de zgomot de 57-65 decibeli, timp de 8 ore, reprezintă un factor stresant uriaş", spune Bogdan Lazarovici.
Acesta a adăugat că multe dintre companiile din România nu iau în seamă confortul angajaţilor, în special atunci când vine vorba de zgomotul de la locul de muncă.
"Din păcate încă ne confruntăm cu o abordare a multor companii care nu sunt centrate pe confortul angajatului la locul de muncă şi implicit pe randamentul său. Multe dintre acestea preferă să cheltuie bugetele de employers care pe team-buildinguri sau alte programe