Vechiul proverb din lumea publicitarilor care spune că "sexul vinde" a fost nuanţat cu ajutorul unui studiu inedit care a descoperit că femeile sunt cele care se uită primele la sânii unui model dintr-o reclamă sexi, în timp ce bărbaţii studiază iniţial faţa şi doar apoi admiră condiţia fizică, potrivit publicaţiei britanice The Daily Mail.
Cu ajutorul a trei reclame ale unor branduri renumite, cercetătorii au încercat să găsească diferenţele semnificative ale impactului anumitor imagini asupra bărbaţilor şi femeilor. Ei au studiat atât zonele asupra cărora s-au oprit cele mai multe priviri, precum şi ordinea în care a fost urmărită imaginea.
Prima reclamă analizată a fost cea de la firma de îmbrăcăminte H&M. Atât femeile, cât şi bărbaţii au fost mai interesaţi de bustul şi picioarele femeii din reclamă decât de informaţiile legate de produsul promovat sau sigla brandului. Cu toate că acest aspect nu a fost surprinzător, cercetătorii au stabilit că femeile sunt cele care se opresc întâi asupra sânilor modelelor de imagini, în timp ce bărbaţii preferă să admire chipul şi doar apoi bustul. De asemenea, în reclama pentru bikini, femeile au fost cele care s-au arătat mai interesate de preţul costumului de baie.
În ceea ce priveşte cea de-a doua reclamă, cea a companiei Reebok, unde modelul nu poartă nimic altceva decât o pereche de tenişi, privirile bărbaţilor mai că nu s-au oprit deloc asupra produsului, preferând să admire trupul femeii dezbrăcate.
Testele au mai arătat că bărbaţii au petrecut în medie cu 40% mai mult timp uitându-se la faţa fetelor din reclame.
Cât despre reclama companiei auto Saab, bărbaţii au fost mai interesaţi de detaliile tehnice ale afişului publicitar, în timp ce femeile s-au uitat mai întâi la maşină. Atât bărbaţii, cât şi femeile s-au interesat de brandul maşinii de-abia la sfârşit.
Vechiu