Împinși de la spate de scăderea cererii interne și ademeniți de revirimentul țărilor vest-europene, patronii societăților de transport își conduc afacerile înspre spațiul comunitar.
Tot mai multe TIR-uri înmatriculate în România pot fi întâlnite pe șoselele din vestul Europei. Situația nu are însă nicio legătură cu relansarea exporturilor românești, ci este rezultatul unei noi strategii adoptate de patronii tot mai multor companii românești de transport de mărfuri, siliți să recurgă la această stratagemă pentru a nu sta cu camioanele blocate din cauza reducerii cererii interne.
Sunt foarte mulți cei care au ales să-și salveze astfel afacerile. Sunt însă și alții reticenți în fața acestui model de business, spunând că implică numeroase riscuri, deoarece nu au controlul asupra mișcării camioanelor. Pe de altă parte, transportul feroviar cunoaște un reviriment real față de anul trecut, în special pe seama industriei constructoare de autovehicule, a siderurgiei și a creșterii traficului prin Portul Constanța.
Cifre înşelătoare
După doi ani de scădere, numărul camioanelor înmatriculate în România și licențiate pentru transportul de mărfuri a crescut chiar și peste nivelul înregistrat înaintea crizei, relevă datele Autorității Rutiere Române (ARR). „Se observă o creștere cu aproximativ 14% a numărului de copii conforme ale licențelor de transport marfă (adică ale camioanelor licențiate pentru acest tip de transport) față de nivelul înregistrat în 2010“, a declarat pentru Capital directorul general al ARR, Florian Meluș Coman.
Dacă anul trecut în România erau 25.046 societăți de transport marfă care utilizau 100.731 de vehicule, acum numărul lor a crescut la 32.815 companii și 114.290 camioane. De notat faptul că în 2008, ultimul an dinaintea crizei, numărul societăților era de 28.089, iar cel al camioanelor, de 106.895.
Privind aces