Yum! Brands, compania din spatele lanţului de fast-food-uri KFC, a înregistrat anul trecut o creştere de 10 procente a profiturilor globale, cu toate că a pierdut teren pe piaţa americană, în urma publicităţii negative din jurul magazinelor Taco Bell care a dus la un declin de peste 52 de milioane de dolari al veniturilor de anul trecut.
Profiturile mari ale companiei pot fi explicate de succesul lanţului KFC care în China a depăşit competitorul McDonalds's, ajungând să aibă în jur de 3.200 de restaurante (cu 2.100 mai mullte decât McDonalds's). Publicaţia americană Business Insider a realizat o scurtă trecere în revistă pentru a explica traseul parcurs de KFC şi succesul înregistrat pe piaţa chineză.
Cum şi-a luat avânt Yum! Brands în lume
În 1940, colonelul Harland Sanders începe să folosească o friteuză sub presiune pentru a prăji puiul mai repede şi a-şi spori profiturile.
Doisprezece ani mai târziu se deschide prima franciză Kentucky Fried Chicken în oraşul Salt Lake din statul american Utah.
În 1964, Sanders vinde lanţul de restaurante, care număra la vremea aceea 600 de francize, pentru suma de două milioane de dolari (astăzi, echivalentul a 14,7 milioane de dolari).
În acelaşi an, se deschide primul KFC în afara Statelor Unite şi a Canadei. Primul KFC european este inaugurat în Marea Britanie.
În 1966, KFC devine companie publică şi este înregistrată la bursa de valori de la New York sub numele de YUM.
La începutul anilor 1970, existau aproape 3.400 de restaurante KFC în toată lumea.
În 1986, KFC este cumpărat de PepsiCo, alături de Pizza Hut şi Taco Bell. În acea perioadă compania va beneficia de acces pe noi pieţe graţie unor parteneriate.
Un an mai târziu se deschide primul KFC din China, piaţa de consum cu cea mai rapidă creştere din lume.
În 1997,