Zgomot, caldura, spatiu inchis, scaune neadecvate, birouri inguste, culoarea peretilor, toate acestea pot afecta productivitatea angajatilor si starea de spirit din firma. Cum poti imbunatati situatia? Ofera-le angajatilor un spatiu de lucru optim, fara prea multe elemente "perturbatoare". Revista Inc. prezinta sase sfaturi pentru amenajarea biroului, astfel incat angajatii sa se poata concentra mai usor.
1. Ambianta. Aranjarea unui spatiu de lucru productiv nu se rezuma doar la patru pereti. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Cornell din SUA, chiar si sunetele joase din birourile in stil open space pot conduce la cresterea nivelului de stres si la scaderea concentrarii angajatilor. Atunci cand aranjezi un astfel de spatiu trebuie sa stabilesti cu grija locul angajatilor a caror munca implica mai multi decibeli si nu trebuie sa neglijezi locul in care vei pune echipamentele electronice- xerox, fax, scanner, imprimanta, etc.
2. Clima. Cu totii stim, mai ales in aceasta perioada, ca temperatura de la birou ne poate afecta destul de serios productivitatea. Potrivit studiului realizat de Cornell, numarul greselilor comise de angajatii unei companii scade cu pana la 44% odata cu reducerea temperaturii din birouri. In acelasi timp, performantele scad cand termometrul depaseste 24 grade Celsius.
3. Internetul. Aproape 60% din "pauzele" de la birou se datoreaza Internetului: retele sociale, e-mail, messenger, jocuri online, etc. Potrivit unui sondaj realizat de compania uSamp, retelele de socializare ii distrag pe angajati de la sarcinile pe care le au, dar incurajeaza, pe de alta parte, coordonarea si colaborarea intre colegi. Interzicerea accesului la Internet poate fi un plus pentru angajator, insa pentru angajat, perspectiva este cu totul alta.
4. Discutii, discutii, discutii . Apeluri telefonice, clienti care vin