În 2011, piaţa de publicitate la nivel global va creşte cu 4,2%, la 471 mld. dolari
Estimările cu privire la Orientul Mijlociu şi Africa de Nord nu sunt prea optimiste
Totuşi, majoritatea marilor instituţii financiare, din domeniul retail-ului şi din industria auto, au reînceput să investească în promovare
Investiţiile în publicitate la nivel mondial vor ajunge în acest an la 471 miliarde de dolari, cu 4,1 procente mai mari decât în 2010, potrivit estimărilor ZenithOptimedia, scrie Adage.
Agenţia şi-a revizuit în scădere prognoza pentru anul 2011. La finele anului trecut, ZenithOptimedia preconiza o creştere de 4,6 puncte procentuale a investiţiilor, iar în luna aprilie estima un avans de 4,2 procente.
Modificarea previziunilor vine în contextul în care piaţa de publicitate continuă să fie afectată de problemele din Orientul Mijlociu şi de criza datoriilor din Europa.
Scădere de 12,1% în Orientul Mijlociu şi în Africa de Nord
Estimările ZenithOptimedia cu privire la Orientul Mijlociu şi Africa de Nord nu sunt prea optimiste. Agenţia spune că investiţiile în publicitate din aceste regiuni vor scădea cu 12,1%, comparativ cu nivelul de anul trecut. În aprilie, estimările pentru aceste regiuni arătau un avans de 0,1 puncte procentuale. Modificarea previziunilor vine în contextul în care criza se răspândeşte, iar companiile de publicitate se retrag din Bahrain, Egipt şi Oman.
Totuşi, Arecent Group M estimează că investiţiile în publicitate din Orientul Mijlociu şi Africa vor avea o creştere de 2,5%, în 2011.
În Asia-Pacific, piaţa va creşte cu 5,9%
În acelaşi timp, ZenithOptimedia a mai anunţat că este optimistă cu privire la redresarea economică în urma cutremurului din Japonia. În previziunile sale arată că în regiunea Asia-Pacific piaţa de publicitate va creşte cu 5,9 puncte procentu