Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Constantin Cerbulescu, spune într-un interviu acordat MEDIAFAX că ANPC a primit şi sesizări inedite, într-una din ele un consumator reclamând că nu a câştigat la loto deşi horoscopul dintr-un ziar îi indica şanse de câştig.
Întrebat care sunt cele mai inedite reclamaţii primite de către comisarii ANPC, Cerbulescu a făcut referire la una în care o persoană, după ce citit rubrica de horoscop dintr-un ziar, care indica şanse de câştig la loterie, a cumpărat bilete, dar nu a câştigat.
"O reclamaţie, primită de vreo jumătate de an, a fost din partea unui consumator care reclama un ziar de largă circulaţie din Bucureşti pentru simplu fapt că citise în ziua respectivă în horoscop că va câştiga o sumă foarte mare de bani şi a jucat şi la loz în plic, şi a luat şi un bilet la loto şi la alte jocuri, şi nu a câştigat nimic. Ne-a trimis biletele respective şi decupajul din ziar cu horoscopul şi reclama ziarul, cerând daune materiale şi morale pentru că el şi-a cheltuit nişte bani crezând că va putea câştiga aşa cum scria în horoscop. Răspunsul nostru a fost că trebuie să se adreseze ziarului sau redactorului care ţinea rubrica de horoscop, pentru daune. I-am explicat că noi nu avem nicio treabă", a spus Constantin Cerbulescu.
Constantin Cerbulescu a declarat în interviul acordat agenţiei de presă că scopul instituţiei este acela de a-l face pe consumatorul român să conştientizeze drepturile pe care le are, mai ales pe cel de a sesiza autorităţile în cazul unui produs neconform.
"De fiecare dată încercăm ca şi consumatorul român să fie un consumator european, care să înţeleagă că în relaţia cu agenţii economici ei nu au numai obligaţii, au şi drepturi. Dreptul cel mai important pe care îl are un consumator român este dreptul de a putea sesiză, de a putea ajuta autorităţi