Mioara Manea este administrator public al Primăriei din Letea Veche de la sfârşitul lunii februarie, perioadă în care Guvernul a interzis angajările la instituţiile publice. Prefectura Bacău a trimis până acum cinci solicitări către edilii comunei prin care a cerut prezentarea cadrului legal prin care Manea a ajuns în funcţie, însă fără niciun răspuns.
Mioara Manea, fost şef al Direcţiei Juridice din Prefectura Bacău şi fost prefect al judeţului Neamţ, a ajuns la sfârşitul lunii februarie city manager în Primăria Letea Veche. Ocuparea funcţiei de conducere a fost posibilă chiar dacă în acea perioadă toate angajările din administraţie erau blocate.
Nici până la această dată, Prefectura Bacău nu înţelege cum de a fost posibil acest lucru. Cele cinci solicitări făcute de reprezentanţii Guvernului în teritoriu către Primăria Letea Veche, prin care se cereau lămuriri cu privire la angajarea lui Manea au rămas fără răspuns.
Hotărâri de CL, lipsă
Angajaţii din Primăria Letea Veche nu ştiu în ce împrejurări a primit Manea postul şi dacă exista cadru legal. Totodată, niciun lucrător al Primăriei nu cunoaşte atribuţiile Mioarei Manea. „Habar nu am ce rol are ea pe la noi prin Primărie. E un fel de paznic. Primarul a angajat-o, însă totul a fost în afara cadrului legal. Ce mai la deal la vale, în acea perioadă nu trebuia să se facă angajări. De unde până unde, Letea Veche are nevoie de un administrator public? Ce mari proiecte în derulare avem noi, încât este nevoie de o asemenea funcţie?“, se întreabă un angajat din Primărie care a dorit să-i păstrăm numele sub anonimat, de teama unor posibile repercusiuni.
Angajaţii Primăriei mai afirmă că Manea a fost angajată fără ca membrii Consiliului Local (CL) să aprobe atribuţiile administratorului public sau organizarea concursului de ocupare a postului şi nici nu s-a supus la vot în plen comisia de examin