Negocierile dintre sindicalişti şi conducerea Regiei Autonome de Transport Bucureşti au fost reluate astăzi, la ora 12.00.
UPDATE 12.30
Negocieri-record: în 10 minute, şoferii RATB au decis să accepte noile condiţii de muncă
Pretenţiile celor 300 de protestatari au fost abandonate, iar oamenii vor veni şi vor pleca de la muncă pe cont propriu.
De asemenea, gestionarea situaţiei de către regia bucureşteană va acorda timp responsabililor cu noile trasee de noapte pentru „finisarea” proiectului. Astfel, primul lucru care se va vedea în staţii vor fi plăcuţele cu orarul rutelor nocturne.
Solicitările invocate la protestul spontan de vineri, care a durat aproape 15 ore, sunt discutate din nou, la sediul RATB din Bucureşti. Astfel, suspendarea serviciului de noapte, adică transportarea şoferilor de la serviciu acasă, este încă principala nemulţumire a celor aproximativ 300 de protestatari.
„Acest serviciu a fost suspendat odată cu introducerea liniilor de noapte, pentru că nu ar mai fi maşini care să ducă şi să aducă 4.000 de şoferi la serviciu”, a explicat astăzi, pentru Adevărul, Mircea Ionescu, liderul sindicaliştilor RATB.
El a adăugat că reacţia pe alocuri agresivă şi ilegală a colegilor lui, care a presupus abandonarea mijloacelor de transport pentru a veni la sediul RATB să-şi ceară doleanţele, a fost ca „furtuna de azi-noapte” din Bucureşti.
Ionescu a precizat că transportarea angajaţilor nu este trecută în contractul de muncă, dar că este „o lege nescrisă” de foarte mult timp.
În replică, Adrian Criţ, directorul general al RATB, susţine că, dacă şoferii plătiţi în medie cu 2.800 de lei vor mai sabota transportul public, va apela la Serviciul de Resurse Umane pentru desfacerea contractului lor de muncă. „Avem peste 350 de cereri de angajare, aşa că, îi putem înlocui. Mai mult, vom calcula pier