Potrivit rezultatelor unui sondaj efectuat de The Nielsen Company, bazat pe încrederea în piaţa muncii, situaţia financiară personală şi posibilitatea de a cheltui, România se află pe locul al 52-lea din 56 de ţări în ceea ce priveşte încrederea consumatorilor.
Potrivit rezultatelor studiului, Grecia are cei mai pesimişti consumatori, precedată de Portugalia, Ungaria, Croaţia, respectiv România, scrie Mediafax.
Pe de altă parte, cei mai optimişti consumatori se regăsesc în India, urmată de Filipine, Indonezia, Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Elveţia sau Hong Kong.
Printre ţările cu cele mai scăzute rate de încredere se mai regăsesc Irlanda, Spania, Lituania, Italia, Japonia, Coreea de Sud sau Letonia.
La nivel global, încrederea populaţiei a scăzut în trimestrul al doilea la minimul ultimului an şi jumătate, din cauza perspectivelor economice incerte, crizei datoriilor de stat din zona euro şi inflaţiei tot mai ridicate, factori care cresc gradul de prudenţă.
Consumatorii intenţionează "să strângă cureaua" în următoarele luni în toate privinţele, de la investiţia în acţiuni la cumpărarea de îmbrăcăminte, vacanţe sau electronice, după ce au fost ceva mai puţin prudenţi în ultimele 12 luni, reiese din studiul Nielsen, preluat de Reuters.
Pe regiuni, cel mai slab nivel al încrederii consumatorilor se înregistrează în zona euro, din cauza crizei datoriilor de stat.