Ministrul transporturilor şi infrastructurii Anca Boagiu, care are în subordine proiecte de autostrăzi şi drumuri naţionale de câteva miliarde de euro, spune că îi lipsesc informaţiile oficiale de la constructorii pe care i-a mandatat să realizeze tronsonul de autostradă Arad-Nădlac, astfel că începe să furnizeze informaţii "pe surse".
"Pe Arad-Nădlac, din informaţiile pe care le avem neoficial, pentru că încă nu ne-au informat constructorii, eu ştiu că sunt într-o fază avansată cu proiectarea. Ne aşteptăm ca până la finalul lunii august să aibă proiectarea deja făcută, să intre în execuţie", a spus Boagiu, citată de Mediafax.
Declaraţia este cu atât mai ciudată cu cât vine din partea unui ministru care ar trebui să aibă în fiecare zi un raport de activitate privind situaţia de pe şantierele de autostrăzi din ţară. Astfel, ministrul ar trebui să aibă toate informaţiile oficiale legate de stadiul unui proiect, mai ales că executanţii sunt aleşi şi pot fi traşi la răspundere chiar de către minister. Companiile care construiesc autostrada Nădlac - Arad, cu o lungime de 38,8 kilometri, sunt Romstrade, Monteadriano Engenharia e Construcao şi Donrep Construct, respectiv Alpine.
Ministrul transporturilor nu a arătat însă cine sunt sursele care i-au furnizat acele informaţii "off the record", pe care la rândul său însă le-a prezentat jurnaliştilor prezenţi la vizita sa pe autostrăzile din vestul ţării. Boagiu nu a putut fi contactată până la închiderea ediţiei pentru a comenta asupra declaraţiilor despre autostrada Arad - Nădlac.
Pe de altă parte, Gheorghe Răcaru, director de strategie al grupului Romstrade, unul dintre constructorii autostrăzii Arad - Nădlac, spune că există un grafic de raportare periodică a stadiului în care se află lucrările şi că aceste raportări se fac către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CN