După nouă trimestre consecutive de scădere a vânzărilor, Carrefour România anunţă o creştere în al doilea trimestru al acestui an. Este o excepţie sau creşterea vânzărilor de bunuri de larg consum, un indicator al ieşirii din criză, este generalizată?
Lanțul de retail Carrefour România a înregistrat în cel de-al doilea trimestru al anului vânzări de 288 milioane de euro, în creștere cu 8,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, incluzând și vânzările din magazinele nou-deschise. Luând în calcul doar vânzările din magazinele comparabile (adică deschise în trimestrul doi și în 2010), creșterea este de 1,4%, arată ultimul raport financiar publicat de grupul francez, care face referire şi la cifrele din România.
Fără variațiile cursului valutar, vânzările companiei au crescut cu 7,3% în perioada menționată, și cu 0,3% potrivit evaluării de tip „like for like“, care exclude influența apariției unor noi magazine asupra vânzărilor. Anul acesta, grupul a inaugurat patru supermarketuri și anunță deschiderea a două hipermarketuri în Bucureşti şi Botoşani. În prima jumătate a anului, vânzările Carrefour România au crescut cu 3,9%, până la 555 milioane de euro. Creșterea vine după nouă trimestre consecutive de scădere a vânzărilor, iar cifrele includ și majorarea cu 5% a TVA-ului din iulie 2010.
Ostahie: „consumul își revine în 2012“
La rândul său, retailerul de produse electronice Altex a înregistrat anul acesta vânzări cu 30% mai mari decât anul trecut la aparate foto și prognozează o creștere de aproximativ 15%-20% la segmentul de televizoare LCD și LED, iar la categoria de notebookuri și tablete, o creștere de circa 20%. „Deși de-abia acum au intrat pe piață, vânzarea de tablete a crescut, în condițiile în care prețul de raft scade“, a declarat Dan Ostahie, proprietarul Altex. Totuși, acesta manifestă un optimism rezervat privind anul 2011: „C