Parchetul Militar Bucureşti a început urmărirea penală în cazul furtului focoaselor de rachetă produse la Tohan Zărneşti pentru o firmă privată din Bulgaria. Începând de duminică, de la demararea anchetei au fost audiate peste 50 de persoane. Este vorba atât de jandarmii care au însoţit transportul special, cât şi de angajaţi ai CFR implicaţi în desfăşurarea operaţiunii.
Popas pentru ciubuc şi vagonul cu ghinion
Potrivit informaţiilor Poliţiei TF Braşov, transportul special de la Zărneşti spre Bulgaria a avut în componenţă 27 de vagoane. Dintre acestea numai opt au ieşit din uzina braşoveană producătoare de armament. Din întreaga garnitură, la Giurgiu, unde s-a constatat furtul celor patru lăzi în care se aflau 64 de focoase pentru rachete, au rămas 16 vagoane. Surse apropiate anchetatorilor susţin că incidentul s-a produs pe ultima parte a traseului. În Gara Răduleşti din Teleorman locomotiva electrică a garniturii speciale a fost schimbată cu una Diesel, pentru că traseul nu mai era unul electrificat.
La Răduleşti, trenul a staţionat mai bine de trei ore. Potrivit anchetatorilor, în zona Gării Stăneşti, din Giurgiu, mecanicul locomotivei ar fi oprit pentru 15 minute pentru a vinde motorină. El ar fi dat câteva canistre unor persoane care veniseră în apropierea liniei de tren cu o maşină. Aceiaşi anchetatori spun că cei 10 jandarmi care însoţeau transportul special se aflau în primul vagon de lângă locomotivă. Sigiliul rupt a fost descoperit la vagonul 13, unde se aflau cele patru lăzi cu dispozitivele militare pentru rachete.
Transportul era unul privat
După incident, autorităţile diplomatice şi militare române şi bulgare au anunţat că transportul nu le aparţinea. Ministerul român de Externe a confirmat legalitatea transportului. „Referitor la transportul de material militar oprit în Giurgiu, MAE precizează că este vorba despre un