Soprana română Angela Gheorghiu, care a câştigat de două ori titlul de “artista anului” la Classical Brit Awards, nu s-a bucurat întotdeauna de critici favorabile pentru prestaţia ei pe scenă.
“The Guardian”: "Vizuală ca un semafor"
Criticul Andrew Clements scria vineri că prestaţia Angelei Gheorghiu într-unul din spectacolele “Tosca”, puse în scenă la Royal Opera House din Londra, nu a fost cu nimic convingătoare, tonalitatea sa fiind "uscată", iar jocul ei actoricesc bazat mult prea mult pe gestică.
The Observer: Un rol cu mult sub aşteptări
Într-o altă punere în scenă a Toscăi, în 2006, "The Observer" scria că Angela Gheorghiu nu reuşeşte să se ridice la înălţimea aşteptărilor. “Mai puţin teatrală decât Callas, Angela Gheorghiu încarnează o Tosca fragilă, vulnerabilă, cochetă, realizând un rol cu mult sub aşteptări. Tosca lui Gheorghiu este curios de pasivă, departe de pasiunea emanată de alte soprane mai îndrăzneţe. Gheorghiu realizează o partitură extraordinară doar în pasajul în care cântă iubirea Toscăi pentru Cavadorossi”.
Dă click pe imagini pentru fotogalerie!
"The Times": Rol potrivit pentru operele de provincie
În 2007, rolul pe care Soprana Angela Gheorghiu l-a făcut în spectacolul "Traviata", de Verdi, pus în scenă la vestita Scala din Milano, a fost caracterizat de unii critici drept unul potrivit pentru opere de provincie, scria "The Times", citând critica presei milaneze.
"Gheorghiu cântă aşa cum se obişnuia la operele de provincie acum mult timp", a scris "Il Giornale", iar "Corriere della Sera" a apreciat: "Ea se poartă pe scenă precum diva ce se crede că e - isterică".
Totodată, "La Stampa" a scris că primele proteste ale publicului au fost înregistrate la finalul primului act, când soprana a falsat. Însă aceasta nu şi-a pierdut calmul, ieşind din