Mai bine de jumătate dintre restanţierii la firmele de telefonie mobilă sunt bărbaţi cu vârsta cuprinsă între 36 şi 45 de ani, cu domiciliul în Capitală. Românii cu restanţe la telefonie se pot trezi cu salariile blocate. În 2011, campionul restanţierilor este un român care a lăsat operatorului o factură neachitată de 69.000 de lei.
Bărbat cu vârsta între 36 şi 45 de ani, cu domiciliul în Bucureşti şi cu o restanţă medie de 950 de lei (aproximativ 226 de euro). Acesta este portretul-robot al restanţierului la firmele de telefonie, schiţat de reprezentanţii firmei de colectare de creanţe Coface. Şi femeile au datorii, ele reprezentând 43% din cazurile de neplată. Asemenea situaţii au devenit tot mai frecvente în ultimii doi ani şi jumătate, pe fondul crizei economice.
161.000 de restanţieri în 2010
Numai anul trecut, operatorii de telefonie din România au externalizat aproape 161.000 de cazuri de neplată către firma de recuperare, respectiv facturi neplătite în valoare de 129,8 milioane de lei (aproximativ 30,7 milioane de euro), potrivit datelor transmise de reprezentanţii Coface la solicitarea „Adevărul". În 2011, însă, ritmul de creştere a datoriilor este mult mai alert. După prima jumătate de an, firma urmăreşte aproape 121.000 de restanţieri pentru suma de 82,1 milioane de lei (19,5 milioane de euro), adică 75% din numărul dosarelor pe care le-a primit de-a lungul anului trecut.
16.500 de euro, restanţa maximă
Mulţi dintre cei care nu mai achită facturile la telefonie nu-şi închipuie că pot să se trezească cu contul de salariu blocat sau cu bunurile scoase la vânzare pentru recuperarea datoriei. E drept că, de regulă, asta nu se întâmplă decât în cazul restanţelor mai mari, dar se poate întâmpla ca operatorul telecom să dea în judecată debitorul şi pentru sume mai mici. „Practic, pentru a se justifica o recuperar