Anca Boagiu a vizitat vineri autostrăzile Deva – Oraştie şi Timişoara – Arad Autostrăzile Deva – Orăştie şi Timi-şoara – Arad fac parte din Coridorul IV, o mare parte din contracte fiind semnate în lunile mai şi iunie, singurul lot cu probleme fiind cel de pe Autostrada Timişoara – Lugoj, pentru care contestaţia nu a fost încă soluţionată. Tronsonul de autostradă Deva – Orăştie are o lungime de 32,5 kilometri şi două secţiuni: Simeria – Orăştie, cu finalizarea în 2012, şi Deva – Simeria, cu predare în 2013. De altfel, pe tronsonul Deva – Orăştie, executat de asocierea Strabag – Straco, au fost descoperite un cimitir din secolul al Xl-lea şi o fântână romană, situri care au întârziat lucrările. Noile schimbări legislative privind descoperirile arheologice permit însă descărcarea parţială a terenului şi continuarea lucrărilor în zonele care nu sunt direct afectate. "Arheologii susţin că peste 84% din suprafaţa acestui tronson se pot efectua lucrări.
Eu cred că este o investiţie foarte bună pentru zonă şi pentru ceea ce înseamnă construcţia de autostrăzi în România", a spus Anca Boagiu, care a vizitat vineri împreună cu Daniela Drăghia, directorul CNADNR, autostrăzile Deva – Oraştie şi Timişoara – Arad. Potrivit ministrului Transporturilor, şantierele de pe cele două autostrăzi, marile lucrări de infrastructură aflate în derulare, au generat 3.500 de locuri de muncă. Constructorul tronsonului de autostradă Deva-Simeria, asocierea Strabag – Straco, a precizat, la solicitarea ministrului Transporturilor, că pe şantier au fost angajate 300 de persoane.
Anca Boagiu a mai spus că Autostrada Nădlac – Arad va intra în faza de execuţie la finalul lunii august, constructorii de pe cele două loturi, firmele Romstrade şi Alpine, având o perioadă de proiectare de patru luni. Ministrul a afirmat că, din informaţiile neoficiale pe care le are, pr