Cea mai mare catastrofă aviatică din istoria României a fost la un pas să se producă in urma cu o saptamana, mai exact pe 11 iulie. Atunci, doar 500 de metri au lipsit pentru ca două avioane să se ciocnească pe pistă.
12.30 Directorul din cadrul Tarom spune că nu a fost vina operatorului de zbor
"Este ceva normal ce s-a întâmplat, nu poate fi catalogat nici ca accident nici ca incident, în statistici se întâmplă acest lucru şi pe cele mai mari aeroporturi din lume. În momentul acela, pista nu era liberă complet. Avionul precedent nu trecuse încă de linia de siguranţă, iar controlorul de trafic a considerat că nu este încă momentul să-i dea dreptul de aterizare aeronavei româneşti. În plus de asta noi în România nu avem controlori de trafic care să nu vorbească engleza la perfecţie", a decalar pentru Adevărul Emil Dobrovolschi, director Operaţiuni de Zbor în Cadrul Tarom
Şeful Direcţiei Investigaţii Transport Aerian din Ministerul Transporturilor, Mircea Ciucă, a declarat pentru Stirile ProTV că anchtează incidentul şi a solicitat lămuriri de la toate părţile implicate: ROMATSA, TAROM şi Aegean Airlines.
Directorul Romatsa, Bogdan Donciu, a comentat pentru
bucuresti.adevarul.ro incidentul de pe Otopeni: „
E vina pilotului grec, dar nu a fost un pericol grav".
Intră pe site AICI şi vezi ce riscă pilotul în urma anchetelor.
La bordul celor două aeronave se aflau în total aproape 400 de pasageri.
Totul a ieşit la iveală după ce discuţiile dintre controlorul de trafic român şi piloţi au fost postate pe internet, însoţite de o simulare a manevrelor care puteau produce o tragedie de proporţii.
Avioanele implicate sunt un Boeing 737-700 al Tarom şi un Airbus A320 al companiei greceşti Aegean Airlines. Aeronava românească venea de la Paris şi urma să aterizeze pe Otopeni, doar că pe capătul aceleiaşi pis