Tarifele percepute de reţeaua de socializare pentru a permite companiilor să-şi afişeze reclamele au crescut cu până la 80% în ultimul an, potrivit estimărilor a două companii de marketing.
În Statele Unite ale Americii, Franţa, Marea Britanie şi Germania (patru dintre cele mai mari pieţe de publicitate din lume), preţul reclamelor „găzduite“ de Facebook a crescut cu 74%, reiese dintr-un studiu realizat recent de TBG Digital, companie de marketing specializată pe social media, transmite „Financial Times“. Dominaţia Facebook asupra pieţei mondiale a reţelelor de socializare şi creşterea vertiginoasă a veniturilor din publicitate au dus la compararea platformei cu gigantul Google. „În experienţa mea în domeniul publicităţii digitale, aceasta este cea mai mare creştere pe care am văzut-o de la Google şi până acum“, a declarat Simon Mansell, economist-şef al TBG.
Similar, şi compania de marketing Efficient Frontier a observat o creştere substanţială a preţurilor spaţiilor publicitare vândute de Facebook. „Pentru tot anul, credem că tarifele au crescut cu 80%“, a spus Jonathan Breston, director pentru global marketing al Efficient Frontier.
Clienţii care până acum cheltuiau doar o fracţiune din bugetele lor pentru publicitate pe web încep acum să devieze fonduri de la publicitatea f[cut[ prin canaleletradiţionale de media pentru a investi mai mult în publicitatea digitală, spune Manell.
Aceste cifre nu fac decât să alimenteze entuziasmul legat de listarea prin ofertă publică iniţială de acţiuni a Facebook. Până acum, părerile analiştilor erau împărţite: unii spunea că listarea nu va avea loc înainte de 2013, alţii – că se va desfăşura chiar la sfârşitul acestui an. Valoarea Facebook este estimată la cel puţin 100 de miliarde de dolari.