Primele zile la noul job pot fi un motiv de bucurie, dar si o oportunitate pentru a-ti construi o imagine dezirabila in fata sefilor si a colegilor. Cei mai multi manageri stiu ca un nou angajat are nevoie de o perioada de acomodare, si totusi urmaresc indeaproape modul in care faci "primii pasi". Citeste mai jos cateva sfaturi inventariate de Career Builder, despre cum sa supravietuiesti la noul loc de munca.
1. Respecta cultura organizationala. Este de dorit ca in primele zile de munca sa nu iesi prea mult in evidenta, fie prin abordarea unui stil vestimentar diferit de cel al colegilor, fie prin inceperea programului de lucru mai tarziu.
Cand ajungi intr-o companie noua, observa mai intai modul in care se comporta si relationeaza acei colegi care se bucura de simpatie si respect. Daca se iveste oportunitatea, alege-ti un mentor - cineva care are vechime in companie si care te poate invata "regulile nescrise" ale organizatiei.
2. Fii flexibil. Este posibil sa intalnesti proceduri si procese interne care nu iti sunt familiare. In perioada de acomodare incearca sa iti infranezi impulsul de a-i convinge pe colegi "sa faca la fel ca tine", chiar daca consideri ca metoda ta ar fi mai eficienta.
Vorbeste cu ceilalti pentru a intelege rationamentul pe care se bazeaza procedurile curente. Daca dupa ce ai incercat metoda lor, esti in continuare convins ca ai dreptate, castiga mai intai increderea si respectul colegilor si abia apoi pune-ti in aplicare planul.
3. Clarifica-ti atributiile. Este important sa fii pe aceeasi lungime de unda cu seful tau, ceea ce inseamna ca in primele zile trebuie sa te intalnesti cu el/ea pentru a discuta clar care iti sunt responsabilitatiile si ce rol ai tu in strategia companiei. De exemplu, poti adresa urmatoarele intrebari: care sunt prioritatile si chestiunile de interes imediat? cat