O discuţie dintre turnul de control şi piloţii celor două avioane care erau la un pas să se ciocnească pe 11 iulie 20011, pe aeroportul Otopeni, a dezvăluit pericolul real în care s-au aflat 400 de călători aflaţi în cele două avioane.
Avioanele Boeing 737-700 al Tarom şi un Airbus A320 al companiei greceşti Aegean Airlines sunt cele implicate în incident. Avionul grecesc se pregătea de decolare, în timp ce aeronava românească primise undă verde pentru aterizare. Se pare că de vină pentru posibila catastrofă ar fi fost pilotul de la Aegean care ar fi înţeles greşit că are liber să decoleze, în timp ce aeronava Tarom avea permisiunea de a ateriza.
Anchetatorii iau în calcul şi varianta conform căreia controlorul de trafic român ar fi greşit şi i-a dat aprobarea de decolare aeronavei Aegean, crezând că aceasta se va ridica de la sol, înainte ca avionul Tarom să aterizeze.
O discuţie dintre turnul de control şi piloţii celor două avioane care erau la un pas să se ciocnească pe 11 iulie 20011, pe aeroportul Otopeni, a dezvăluit pericolul real în care s-au aflat 400 de călători aflaţi în cele două avioane.
Avioanele Boeing 737-700 al Tarom şi un Airbus A320 al companiei greceşti Aegean Airlines sunt cele implicate în incident. Avionul grecesc se pregătea de decolare, în timp ce aeronava românească primise undă verde pentru aterizare. Se pare că de vină pentru posibila catastrofă ar fi fost pilotul de la Aegean care ar fi înţeles greşit că are liber să decoleze, în timp ce aeronava Tarom avea permisiunea de a ateriza.
Anchetatorii iau în calcul şi varianta conform căreia controlorul de trafic român ar fi greşit şi i-a dat aprobarea de decolare aeronavei Aegean, crezând că aceasta se va ridica de la sol, înainte ca avionul Tarom să aterizeze.