Cifrele magazinelor de mobilier şi amenajări interioare arată mai bine decât anul trecut. Cumpărătorii au fost atraşi de ofertele avantajoase de finanţare. Sursa: Foto: Răzvan Vălcăneanţu
Românii au început să cheltuiască ceva mai mulţi bani pe mobilă faţă de anul trecut, iar dacă tendinţa se va menţine pentru tot restul anului, există şanse de redresare a unei pieţe puternic afectate de criză. Cel puţin asta crede Lars Lund, danezul de 43 de ani care conduce operaţiunile austriecilor de la "Kika" în România.
"Suma medie pe care românii o lasă acum la noi în magazin a crescut de la circa 95 de euro la puţin peste 100 de euro", a declarat managerul retailerului de mobilă într-un interviu acordat EVZ. Acesta a precizat că piaţa mobilei s-ar putea redresa abia în viitorii doi-trei ani.
O uşoară majorare a sumei alocate de români pentru mobiliarea locuinţei a observat şi Adrian Rizea, directorul comercial al Lemet Câmpina, unul dintre principalii producători şi retaileri de mobilă din ţară. Potrivit acestuia, românii au cumpărat, anul acesta, la o vizită într-un magazin Lem’s, în medie, de circa 2.900 de lei, o sumă cu 10% mai mare faţă de 2009. Creșterea valorii medii a bonului de cumpărături s-a înregistrat și la Elvila, companie controlată de Viorel Cataramă. Potrivit Andreei Predescu, șef departament marketing, acesta a crescut cu 4% în 2011, comparativ cu 2010, în ciuda cifrelor deloc îmbucurătoare înregistrate de piața mobilei în primele șase luni: vânzări cu 8% mai mici față de aceeași perioadă din 2010 și cumpărători cu până la 11% mai puțini.
Românii au cumpărat mobilă de 700 milioane euro, în 2010
2011 nu va aduce mari schimbări pe piaţa mobilei, situându-se cel mult la acelaşi nivel ca în 2010, este de părere directorul comercial al producătorului autohton.
"Valoric, anul 2011 nu va fi mai bun din punct de vedere al pieţei, dar va