"Electrolux" AB, al doilea producător mondial de electrocasnice, a raportat câştiguri sub aşteptări pentru trimestrul al doilea din acest an, din cauza cheltuielilor mari cu materiile prime.
Profitul net al companiei suedeze a ajuns la 561 milioane de coroane (85,6 milioane de dolari), de la 1,03 miliarde coroane în perioada aprilie - iunie 2010. Analiştii estimau 677 de milioane de coroane.
Vânzările societăţii au scăzut cu 12%, la 24,1 miliarde coroane, fiind conforme cu previziunile analiştilor.
Directorul executiv al "Electrolux", Keith McLoughlin, care a preluat această funcţie la începutul anului curent, se confruntă cu preţurile mari de pe piaţa materiilor prime, res-pectiv cu declinul cererii de produse în Marea Britanie, Italia şi Spania. McLoughlin a avertizat că cea de-a doua jumătate a anului va fi, de asemenea, dificilă.
"Trimestrul al doilea a fost o perioadă în care ne-am confruntat cu scăderea volumului de vânzări, declinul preţurilor şi majorarea costurilor de producţie", a declarat McLoughlin.
"Electrolux" va începe să majoreze preţurile de distribuţie, luna viitoare, inclusiv în America de Nord. În Europa, creşterile vor fi de 5 - 7% şi vor fi puse în aplicare din luna octombrie.
Ca să stimuleze vânzările, conducerea societăţii se va orienta spre pieţele emergente, dar va lua în calcul şi realizarea unor achiziţii. Conform spuselor lui McLoughlin, situaţia economică actuală aduce oportunităţi de consolidare.
ALINA VASIESCU "Electrolux" AB, al doilea producător mondial de electrocasnice, a raportat câştiguri sub aşteptări pentru trimestrul al doilea din acest an, din cauza cheltuielilor mari cu materiile prime.
Profitul net al companiei suedeze a ajuns la 561 milioane de coroane (85,6 milioane de dolari), de la 1,03 miliarde coroane în perioada aprilie - iunie 2010. Analiştii estimau 677 de milioane d