500 de metri au lipsit, pe 11 iulie, pentru ca două avioane să se ciocnească pe pista aeroportului „Henri Coandă", din cauză că unul dintre piloţi nu a fost atent la indicaţiile controlorului de trafic şi a început procedurile de decolare înainte de a primi acordul.
Pe 11 iulie, un avion Boeing 737-700 al Tarom de pe cursa Paris - Bucureşti, care vroia să aterizeze, a trecut foarte aproape pe lângă un Airbus A320 al companiei greceşti Aegean Airlines, care vroia să decoleze de pe aceeaşi pistă.
Controlorul de trafic de pe Otopeni a intrat în panică, crezând că cele două aparate se vor ciocni.
„Aoleu! I'm so sorry! Aegean, stop rolling, please! Tarom, go around",
a spus el (trad. - Îmi pare rău! Aegean, opreşte-te, te rog! Tarom, nu ateriza).
Contactat de bucuresti.adevarul.ro, experimentatul pilot Adrian Iovan a declarat că, în opinia sa, după ce a văzut înregistrarea discuţiilor între piloţi şi controlorul de trafic de pe Otopeni, avionul Tarom şi cel al companiei greceşti Aegean Airlines au fost departe de a se ciocni pe pistă, deşi s-au făcut greşeli grave. Intră AICI şi vezi ce riscă pilotul în urma anchetelor.
Pilotul român a reuşit, însă, să evite incidentul, ridicând aeronava la aproximativ 600-700 de metri de sol. După ce a mai făcut o tură în jurul pistei, a reuşit aterizarea fără nicio problemă.
Cea mai gravă catastrofă aeriană
Incidentul nu a fost făcut public, dar a ieşit la iveală după ce discuţiile dintre controlorul de trafic român şi piloţi au fost postate pe internet, însoţite de o simulare a manevrelor care puteau produce o tragedie de proporţii, informaţii preluate ulterior de Libertatea.
Directorul Romatsa, Bogdan Donciu, a comentat pentru bucuresti.adevarul.ro incidentul de pe Otopeni: „E vina pilotului grec, dar nu a fost un pericol grav". Citeşte AICI întreaga declaraţie.
Din primele i