Ministerul Transporturilor va finanța cu bani de la buget construirea a doar 254 din cei 415 kilometri ai Autostrăzii Transilvania, construită de americanii de la Bechtel și de turcii de la Enka. Transporturile caută soluții de finanțare pentru tronsonul care va lega Târgu Mureş de Braşov, deoarece cu bani de la bugetul de stat va fi construită doar o parte din autostradă, respectiv 254 de kilometri dintre Târgu Mureş - Borş. "Contractul cu Bechtel (constructorul autostrăzii Transilvania - n.r.) a fost negociat prost, iar acum ne aflăm în plin proces de renegociere a preţurilor practicate de Bechtel", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, la conferinţa Mediafax Talks about Transport & Logistics.
Un kilometru al autostrăzii Bechtel costă 16 milioane de euro
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și compania americană Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania, se află în această perioadă în plin proces de negociere, după ce șefa de la CNADNR, Daniela Drăghia, a declarat la începutul lunii iunie că vrea să le ceară americanilor reducerea costurilor cu circa 35% în limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor.
"Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reeşalonarea datoriilor şi reducerea preţului de construcţie în standardele de cost impuse de minister", a spus Drăghia.
La data de 31 mai, CNADNR avea de achitat către Bechtel 486,4 milioane de lei.
Până acum americanii de la Bechtel au terminat doar puțin peste 50 de kilometri din cei 415 km ai Autostrăzii Transilvania. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, declara recent, într-un interviu pentru Capital că doar 26% din lucrare a fost atacată, din care în operare 12,5%, iar cheltuielile se ridică deja la 1,2 miliarde