Romanii calatoresc mai mult cu avionul, facand din ce in ce mai profitabile cursele aeriene, insa bugetele mici pentru vacante ii determina sa opteze pentru vacante scurte si sa vaneze super ofertele, explica intr-un interviu acordat Wall-Street.ro Paula Ardelean, vice-presedinte marketing si vanzari Carpatair.
Wall-Street.ro: Cum vedeti piata anul acesta, ce rute vor inregistra cresteri?
Paula Ardelean: Pentru primele 6 luni ale anului traficul a inregistrat o crestere de 10% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar gradul mediu de incarcare a crescut cu 5 puncte procentuale. Cresterile s-au inregistrat pe toate destinatiile, dar in proportii diferite.
Wall-Street.ro: In utimul an s-a mai schimbat moda destinatiilor de vara, din ce cauze?
Paula Ardelean: In contextul actual, majoritatea turistilor isi cauta oferte de vacanta pe Internet si de cele mai multe ori sunt in cautare de asa-zise “super oferte”. In acest context, unii prefera insulele exotice iar altii se indreapta spre locurile populare, celebre in intreaga lume, pentru arhitectura si istoria lor. Cert este ca in ultimii ani segmentul celor care aleg circuite prin orase renumite din Europa s-a redus semnificativ. Se prefera ca vizitele culturale sa fie facute in alte anotimpuri, mai putin toride sau sub forma unor minivacante, asa numitele city break-uri.
Wall-Street.ro: Cum au mers pachetele city break lansate de Carpatair?
Paula Ardelean: Vacantele scurte, tip City Breaks, au crescut in preferintele romanilor in ultima perioada, acestia avand mai putin timp la dispozitie, dar si bugete mai mici pentru vacanta. Prin astfel de oferte turistice dorim sa stimulam vacantele aditionale in randul romanilor, fata de vacantele de baza din perioada concediilor.
In februarie, Carpatair a lansat pachete personalizate City Breaks pentru 10 dintre destinatiile