Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să cumpere urgent, printr-o licitaţie restrânsă accelerată cu o valoare de 29,3 mil. lei (7 mil. euro), echipamente şi soluţii IT care să-i permită să extindă capacitatea de stocare a centrului de date al instituţiei pentru a putea prelua şi arhiva declaraţiile pe care câteva sute de mii de firme nu le vor mai depune tipărite pe hârtie, ci online, în format electronic, după 25 iulie.
Formularele în cauză sunt declaraţia unică 112 privind contribuţiile sociale şi impozitul pe venit şi declaraţia 394 privind livrările/ prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional.
Conform anunţului de licitaţie, caracterul de urgenţă al licitaţiei se datorează depăşirii capacităţii de stocare a ANAF, care nu mai este capabilă să preia declaraţiile 112 şi 394. În aceste condiţii, ANAF va selecta furnizorul prin procedura unei licitaţii restrânse accelerate.
Capacitatea de stocare a centrului de date al ANAF va fi extinsă cu 128 de terabytes (TB) de date, de la "câteva sute" de TB cât are în prezent, iar achiziţia vizează şi Ministerul Finanţelor, au precizat pentru ZF reprezentanţii ANAF.
Pe un disc cu o capacitate de un terabyte de date pot fi stocate, spre exemplu, un milion de fişiere de tip Adobe PDF, fiecare cu o mărime de 1 MB de date.
Dacă se ia ca ordin de mărime o carte care ocupă un spaţiu de 2 MB, ar însemna că ANAF a cumpărat memorie pentru 64 de milioane de cărţi.
Potrivit reprezentanţilor ANAF "implementarea noilor soluţii are termen de realizare luna decembrie 2011 şi implică operaţiuni complexe de instalare, configurare, punere în funcţiune şi testare a acestora". Centrul de date al ANAF stochează "toate datele necesare administrării centralizate a activităţii fiscale", conform sursei citate.
Ultima dată cu declaraţia unică pe hârtie, 25 iulie @