Bergenbier, al treilea producător de bere de pe piaţa locală, deţinut de fondul de investiţii CVC Capital Partners, a început să producă la Ploieşti brandul Staropramen, unul dintre cele mai vândute din Cehia, ţara cu cel mai mare consum de bere per capita la nivel mondial.
"Producţia a început în urmă cu câteva săptămâni, iar distribuţia a ajuns la un nivel la care putem da drumul campaniei TV de promovare", a spus Tiberiu Mercurian, directorul de marketing al Bergenbier.
Nici el şi nici Jens Hoesel, directorul general al producătorului, nu au dorit să ofere informaţii legate de targetul de vânzări, cota de piaţă ţintită sau investiţiile de marketing pentru acest brand.
Staropramen este brandul fanion din portofoliul fondului de investiţii CVC Capital Partners şi este al şaselea brand pe care Bergenbier îl produce la Ploieşti, singura unitate de producţie a companiei. Celelalte branduri produse în fabrica de la Ploieşti sunt Bergenbier, Noroc, Stella Artois, Beck's şi Lowenbrau. Compania mai importă însă specialităţile belgiene Leffe şi Hoegaarden. Staropramen, care se vinde în peste 30 de ţări, este brandul pe care StarBev, grup din care face parte şi Bergenbier, mizează puternic.
Staropramen a vândut anul trecut 300 de milioane de sticle de bere, potrivit datelor Bergenbier, adică 1,5 mil. hectolitri, pe o piaţă de 16 mil. hectolitri, adică un consum de 160 de litri pe cap de locuitor. În România, consumul per capita este de 78 de litri.
Pe piaţa locală este prezent şi un alt brand cu tradiţie în Cehia, respectiv Pilsner Urquell, aflat în portofoliul grupului sud-african SABMiller, care importă însă berea situată pe segmentul superpremium şi care nu concurează direct cu Staropramen.
Potrivit directorului de marketing al Bergenbier, Staropramen se încadrează în segmentul "core plus", care reprezintă 10% din piaţa totală, segment c