Bergenbier, unul dintre cei mai importanti trei producatori de bere pe plan local, a lansat pe piata romaneasca berea ceha Staropramen, pozitionata pe segmentul premium.
Berea Staropramen este produsa sub licenta Pivovary Staropramen la fabrica Bergenbier de la Ploiesti. Productia a inceput in urma cu trei saptamani, pana in prezent fiind produsi 1.000 de hectolitri.
“In orice tara unde a fost lansata berea Staropramen vanzarile au crescut cu doua cifre in ultimii ani. Ne asteptam ca acelasi lucru sa se intample si in Romania, Bergenbier consolidandu-si astfel pozitia in piata”, a declarat Jens Hoesel, director general Bergenbier.
Lansarea Staropramen pe piata din Romania va fi comunicata printr-o ampla campanie TV, evenimente in marile orase din tara si activitati de sampling, pentru care compania a alocat “un buget substantial, insa nu mai mare decat cel alocat Bergenbier”, au precizat reprezentantii companiei, fara a oferi detalii in legatura cu valoarea investitiilor.
Staropramen este pozitionata pe segmentul core plus, principalii competitori fiind branduri precum Ursus, Holsten sau Ciuc. Acest segment reprezinta aproximativ 10% din piata berii, estimata la 15 mil. hectolitri.
Staropramen este distribuita in reteaua HoReCa, pe canalele traditionale si in retelele de super si hiper marketuri.
“La inceputul acestei veri vanzarile de bere din comertul modern au continuat sa avanseze cu pana la 10%, in timp ce segmentul HoReCa s-a mentinut constant. In schimb exista o presiune pe supermarketurile de mici dimensiuni, tendinta care se va mentine pe parcursul intregii veri”, crede Hoesel.
Consumul de bere acasa in Romania este covarsitor mai mare decat cel din baruri si restaurante, reprezentand 70-75% din total.
Totodata, 49% din vanzari sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticla, 16% doza, iar 3% d