Ministerul Transporturilor si Infrastructurii doreste dezvoltarea transportului multimodal in defavoarea celui rutier si mizeaza ca pana la finalul anului 2013 vom avea 350 de km de autostrada gata intre Nadlac si Sibiu, Cernavoda-Constanta.
“Ministerul Transporturilor sprijina dezvoltarea transportului multimodel de marfuri. Calea ferata ar putea suplini absenta unei autostrazi care sa strabata Romania. Autocamioanele cu marfa ar putea fi incarcate in vagoane si transportate pe calea ferata”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, la evenimentul Mediafax Talks about Transport & Logistics.
La nivel european, doar 10% din marfurile transportate se fac pe calea ferata.
Logistica este una dintre cele mai importante activitati din industria auto, asigurand atat materia prima pentru fluxul de fabricatie, cat si transportul catre destinatia finala a masinii.
Compania logistica Gefco Romania, parte a grupului francez Peugeot – Citroen, cel mai mare transportator al Dacia, prefera caile ferate romane decat transportul pe sosea, intrucat este mai ieftin cu 20%, lucru neobisnuit in comparatie cu situatia din tarile din Vest.
“Transportul pe calea ferata este mai avantajos in Romania decat in strainatate, intrucat aici sunt 15 companii de transport feroviar, de cinci ori mai multe decat in Franta, unde sunt doar trei societati, ceea ce face ca preturile sa fie mai mici. In al doilea rand, infrastructura rutiera din Romania este intr-o stare mai proasta decat cea feroviara”, potrivit lui Christophe De Korver, directorul general Gefco Romania.
Ministerul Transporturilor considera ca doar un sfert din operatorii de logistica si transport au sistat investitiile.
“In ciuda conditiilor economice operatorii de logistica si transport au continuat investitiile in tehnologie in vederea