Transporturile rutiere, feroviare, navale şi fluviale vor contribui la Produsul Intern Brut al României în 2020 cu peste 10 miliarde de euro şi vor genera peste 140.000 de locuri de muncă, dezvoltarea acestui sector fiind avantajată de amplasarea strategică a României între Est şi Vest, potrivit declaraţiilor lui Eusebiu Pistru, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Pe de altă parte, secretarul de stat nu a precizat care este în prezent contribuţia la PIB a transporturilor şi nici numărul total al celor care lucrează în acest sector.
"Viitorul transportului de mărfuri este cel «multimodal», nu numai cel rutier, ci şi cel pe calea ferată sau cel naval. În prezent la nivel european doar 10% mai reprezintă cel pe calea ferată, adică jumătate din cât era în urmă cu zece ani. Pe de altă parte, calea ferată poate suplini pentru moment lipsa autostrăzilor în România", a spus Eusebiu Pistru în cadrul conferinţei Mediafax Talks about Transport & Logistics, cu tema "Îmbunătăţirea activităţii de transport şi optimizarea spaţiilor logistice.
Lucrările la autostrăzile de pe Coridorul IV între Nădlac şi Sibiu vor începe în această toamnă şi vor fi finalizate în 2013 şi 2016, potrivit declaraţiilor lui Eusebiu Pistru. În perioada septembrie-octombrie vom începe lucrările la majoritatea tronsoanelor dintre Nădlac şi Sibiu, iar firmele trebuie să ne prezinte la sfârşitul lunii proiectele pe care le-au pregătit", a spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor. Lucrările vor începe la autostrăzile Nădlac - Arad (38,9 km), Timişoara - Lugoj (35,6 km), un tronson de 28 km din autostrada Lugoj - Deva, Deva - Orăştie (32,8 km) şi Orăştie - Sibiu (82 km). Termenul de finalizare este anul 2013, mai puţin un tronson de 80 km din autostrada Lugoj - Deva, care va fi pus în funcţiune în 2016. Singurul sector de autostradă fără